CEL OGÓLNY :
ü Zapoznanie się z różnymi sposobami mierzenia długości, odległości i czasu stosowanymi od czasów najdawniejszych po współczesne,
ü Zebranie wiadomości o jednostkach długości, odległości i czasu używanych dzisiaj.
CELE SZCZEGÓŁOWE :
ü Doskonalenie umiejętności przeliczania jednostek,
ü Doskonalenie umiejętności wybierania z tekstu potrzebnych informacji,
ü Doskonalenie umiejętności precyzowania niejednoznacznych danych oraz kreślenia warunków rozwiązywania zadania,
ü Doskonalenie umiejętności doboru sposobów prezentowania wykonanej pracy.
DODATKOWYMI CELAMI jest kształcenie u uczniów umiejętności :
ü precyzowania niejednoznacznych danych oraz kreślenia warunków rozwiązywania zadania,
ü doboru sposobów prezentowania wykonanej pracy,
ü zbierania i opracowywania wiadomości na zadany temat,
ü korzystania z różnych źródeł informacji,
ü selekcji informacji,
ü przeprowadzania i oceniania swojego działania,
ü przygotowania indywidualnych prac,
ü przygotowania i wygłaszania wystąpień publicznych.