,,Wszystkie stworzenia duże i małe" -to hasło, które wyznaczało kierunki naszej pracy.
Październik:-wybraliśmy się do starego parku, gdzie obejrzeliśmy kilka gatunków roślin i zwierząt(m.in. cis pospolity, miłorząb dwuklapowy, kaczka krzyżówka)
-zbadaliśmy odczyn i przejrzystość wody w parkowym stawie.
Listopad:- w czasie wycieczki do opolskiego ZOO poznawaliśmy programy hodowlane, dzięki którym zagrożone i ginące gatunki zwierząt mają szansę przetrwać.
Grudzień :-ustaliliśmy jadłospis dla zimujących w naszym rejonie ptaków , przy okazji poznając kilka ciekawych gatunków (zajrzały do nas grubodzioby, dzwońce, zięby, nie mówiąc o sikorach, które bojkotują słoninkę, gdy mają do jedzenia słonecznik)
-zrobiliśmy piękne dekoracje świąteczne, przy okazji poznając kilka gatunków sosen (sosna pospolita,s.czarna, s. wejmutka, s. żółta- a to jeszcze nie wszystkie, które możemy zobaczyć w naszych ogrodach)
Nasze plany: 14 stycznia, o ile pogoda dopisze wybieramy się nad Nysę Kłodzką gdzie zimują kormorany, łabędzie, łyski czaple i kilka gatunków kaczek.
W lutym i marcu kontynuowaliśmy obserwacje ptaków. Efektem są zdjęcia zrobione przy karmnikach Postanowiliśmy przeprowadzić inwentaryzację gniazd bocianich - zasiedlonych i pustych.
W kwietniu byliśmy na wycieczce w Ogrodzie Botanicznym we Wrocławiu. Dowiedzieliśmy się, że fenologia czyli nauka o porach roku, bada związki między cyklami życiowymi roślin i zwierząt. Obejrzeliśmy kolekcje sukulentów i bluszczy. Podziwialiśmy bogactwo odmian kwiatów wiosennych. Postanowiliśmy też stworzyć na terenie naszej szkoły ekspozycję roślin i preparatów zielarskich- pomysł zaczerpnęliśmy z rabaty dydaktycznej Ogrodu Botanicznego.